Rekrytera Customer Success Manager

Trevlig dam på kontor med mapp och dator

Rekrytera Customer Success Manager

En Customer Success Manager (CSM) arbetar med ett företags befintliga kunder och är en god lyssnare som spenderar mycket tid på att kommunicera via telefon och i en allt ökande omfattning via nätet och sociala medier för att uppfylla kundernas behov. En CSM har som huvuduppgift att utveckla starka och långsiktiga relationer med företagets kunder.

Du söker därför någon som har god erfarenhet av kvalificerad försäljning och att bygga affärsrelationer. En av de stora fördelarna för dig som företagare att anställa en Customer Relations Manager är att få hjälp med de olika plattformar såsom hemsidor, social medier, bloggar och forum för allt som den nya tekniken har att erbjuda.

Framgångsrik rekrytering av en CMS innebär att vi hjälper dig att hitta lämpliga kandidater med empati och en god förmåga att lyssna in kundens utmaningar och behov. Kunskap om ditt företags produkter eller tjänster behövs också, men grundläggande förståelse av teknik kan räcka långt. Personen behöver dessutom vara aktiv och väl insatt i att använda sociala medier och hemsidor. En bra erfarenhetsbakgrund för kandidaten innefattar att ha arbetat tillsamman, internt hos företag i kombination med leverantörer och kunder för att nå gemensamma mål.

Det behövs också en god analytisk förmåga och ordning och redan för att kunna samla in data i form av kundundersökningar, demografi och målgrupper. Det är inte minst viktigt att kunna ge återkoppling till ledningen om marknadsläget eller ge förslag på förbättringar som kan göras för att strömlinjeforma interna rutiner med ökad framgång och lönsamhet som följd för alla inblandade parter.

Enkelt uttryckt skulle man kunna säga att en CSM är ”bryggan mellan försäljning och marknad” som genom förbättrade relationer till era kunder får verksamheten att flyta på snabbare och lättare, men ökar även toleransen hos kunderna för eventuella misstag som ändå kan förekomma.

Med rätt person med rätt erfarenhet på denna positionen som CSM, kan en hel verksamhet flyta på mer friktionsfritt med en förbättrad trivsel och lönsamhet som följd.

Vänd dig med förtroende till Teknisk Säljkraft för rekrytering av en Customer Success Manager!

Med vänlig Hälsning,

Kurt Ståhl, VD,

Teknisk Säljkraft, bifirma till
Karisma Rekrytering AB
Tel: 0739-465 805 Mail: kurt.stahl@karisma.se