Teknisk Försäljning blir mer digital!
13 november 2025
Kunder och prospekts använder i stor utsträckning nätet idag som en ”avsmalnande tratt” för att kunna välja rätt leverantörer!
Detta i kontrast till som ofta tidigare: ”Att besöka den årliga branschmässan” eller ”ta den inledande informationen direkt från besökande säljare”.
En teknisk säljare behöver i denna dataålder alltmer utvecklas i och använda digitala verktyg såsom Linked In, CRM, AI, Sociala Medier, Hemsidor, Databaser för prospekts och olika Branschforum.
Med andra ord kunna medverka till eller ge förslag på inlägg eller utskick som skapar en aktiv närvaro på nätet, som träffar intresserade köpare i början av deras inköpsprocess.
Detta för att hitta nya ”heta prospekts” och boka digitala eller fysiska möten.
Antalet nya möten ökar kundbasen och är den främsta underliggande faktorn som driver på en gynnsam framtid med expansion och stabilare lönsamhet.
Men i dagens läge, behöver en säljare komma i kontakt med prospekts och kunder tillräckligt tidigt i beslutskedjan, för att överhuvudtaget kunna boka in ett relevant möte som leder till ett avslut!
Kontakta förutsättningslöst vår specialavdelning Teknisk Säljkraft för rekrytering av tekniska säljare! Eller Karisma Rekrytering idag för administration och ekonomi.
Med vänlig Hälsning,

Kurt Ståhl, VD
Karisma Rekrytering och Teknisk Säljkraft
Tel: 0739-465 805
Mail: kurt.stahl@karism